Πείνα του νου ή βιολογική πείνα;
21/07/2016
melomakarona
Τα μελομακάρονα της κ. Κατερίνας
12/12/2016
Προβολή Όλων

F.A.Q.

questions
1Τι πρέπει να αποφεύγουμε για να μην επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας;

Η ημερησία κατανάλωση κόκκινου κρέατος, επεξεργασμένων υδατανθράκων, κορεσμένων λιπαρών, αλκοόλ και αναψυκτικών καθώς και οι συστηματικές ισοθερμιδικές δίαιτες μπορούν να βλάψουν την υγεία μας. Συμφώνα με πληθώρα ερευνών η υπερκατανάλωση των παραπάνω τροφίμων μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, καρδιοαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη και αρθρίτιδες. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν τα εντάσσουμε στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο μας αλλά ότι πολύ απλά τα καταναλώνουμε μια με δύο φορές την εβδομάδα σε μικρές ποσότητες.

2Υπάρχουν «καλές» και «κακές» θερμίδες;
Υπάρχουν τροφές που ενισχύουν την φυσική κατάσταση του ανθρώπινου σώματος και τροφές που την επιβαρύνουν. Όλες οι τροφές έχουν κάποιο ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό. Υπάρχουν οι τροφές που χαρίζουν απλόχερα στο σώμα μας υγεία στοιχεία τροφές που εξυπηρετούν μόνο την συναισθηματική και την κοινωνική κάλυψη. “Καλές” τροφές θεωρούνται. τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά , οι μη επξεργασμένοι υδατάνθρακες όπως είναι το μαύρο ψωμί, η μεσογειακή κουζίνα , το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια και τα λιπαρά ψάρια. Σε αντίθεση ‘ καλές τροφές’ θεωρούνται τα γλυκά, τα αναψυκτικά, το junk food, ο αλκοόλ.
3Μπορούμε μέσω της διατροφής μας να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας και τις άμυνες του οργανισμού μας;

Μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να συμβάλει στην θωράκιση του οργανισμού και κατά προέκταση να βελτιώσει και την ψυχική μας διάθεση. Οι βιταμίνες που κρύβονται στα φρούτα, τα λαχανικά, στους ανεπεξέργαστους υδατάνθρακες ,τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, η τσιπούρα και το ελαιόλαδο μπορούν να ενισχύσουν την υγεία μας. Η συμβουλή μου είναι, για να πετύχετε τον παραπάνω στόχο, να επιδιώκετε ημερησίως να εντάσσετε στο διαιτολόγιο σας μια μικρή ποσότητα από τις παραπάνω τροφές.

4Ποιες τροφές πρέπει να περιλαμβάνει ένα ισορροπημένο γεύμα και σε ποια αναλογία;

Ένα ισορροπημένο γεύμα εμπεριέχει πρωτεΐνες όσο είναι το μέγεθος της (κοτόπουλο, σολομό άπαχο κρέας), υδατάνθρακες, ένα με δύο φλιτζάνια (πατάτα ρύζι , πλιγούρι, καλαμπόκι), λιπαρά(ένα με δύο κουταλιές ελαιόλαδο) σε συνδυασμό με ένα μπολ από λαχανικά εποχής.

5Τι άλλο πρέπει να προσέχουμε όταν θέλουμε να βελτιώσουμε τη διατροφή μας;

Η διατροφή είναι προσωπική υπόθεση, όλοι μας έχουμε μεγαλώσει με συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί η ισορροπημένη διατροφή να σχετίζεται με τις παραπάνω οδηγίες αλλά η επιτυχία κρύβεται στην διαμόρφωση των παραπάνω οδηγιών σύμφωνα με τα δικά μας διατροφικά πρότυπα. Συχνά παρατηρείτε από ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού να υιοθετούν σε σύντομο χρονικό διάστημα τις οδηγίες τις υγιεινής διατροφής σε υπερβολικό βαθμό με αποτέλεσμα να επιστρέφουν ξανά στις παλιές του συνήθειες. Η λύση κρύβεται κάπου στη μέση, προσπαθήστε να εντάξετε σταδιακά την ισορροπημένη διατροφή γιατί πολλές φορές η υπερβολή έχει αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.

6Προτεινόμενο ημερήσιο πρόγραμμα για γυναίκα 35 ετών που γυμνάζεται δύο φορές την εβδομάδα

ΠΡΩΙΝΟ ΓΕΥΜΑ

Ένα μικρό πιάτο με φρούτο εποχής όπως 15 με 20 ρόγες σταφύλι
Ένα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά
Μια κουταλιά μαύρες σταφίδες
Δύο κουταλιές αμύγδαλά και καρύδια
Μια κουταλιά δημητριακά ολικής άλεσης

ΠΡΟΓΕΥΜΑ

Δύο αποξηραμένα σύκα
Δύο κριτσίνια πολύσπορα

ΚΥΡΙΩΣ ΓΕΥΜΑ

Ένα βαθύ πιάτο λαχανικά εποχής όπως αγγοροντομάτα
Δύο κουταλιές αγνό παρθένο ελαιόλαδο
Σολομό στην λαδόκολλα (δείτε συνταγή)
Μια φέτα ψωμί πολύσπορο

ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Μια φρουτοσαλάτα (δύο φρούτα, μισό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, ένα κουταλάκι μέλι

ΒΡΑΔΙΝΟ ΓΕΥΜΑ

Σαλάτα με τόνο και ζυμαρικά ολικής αλέσεως